“De juiste timing is in alles belangrijk”

We gaan elke maand in gesprek met één van onze collega’s over werken in customer service. Want wat houdt werken in customer service nou eigenlijk in? Niemand kan je dit beter vertellen dan zij. Van projectmanagers tot aan klant experts en van teamleiders tot value delivery managers. Vandaag is Navien aan het woord, klantexpert bij VANAD Engage.

Jij wilde ook graag jouw verhaal delen. Waarom?

“De klantenservice heeft het beste in mij naar boven gehaald. Ik help mensen graag en in dit vak kan dat. Dat wil ik iedereen graag meegeven.”

Navien werkt al 3 jaar in de klantenservice. In 2019 werkte hij in Suriname voor de NS. Hij werd via Facebook benaderd, omdat hij een bericht had gepost dat hij graag mensen wilde helpen. “Hoe bijzonder is het dat een baan zo komt aanwaaien.” 6 maanden lang kreeg hij daar de vrijheid om klanten te helpen waar nodig en tot op de laatste minuut heeft hij dat gedaan.

“Mijn laatste gesprek bij NS zal ik nooit vergeten. Een klant belde en gaf aan dat hij 4 jaar korting is misgelopen. Na een check bleek dit te kloppen en wilde ik graag uitzoeken hoeveel hij had misgelopen en wat de klant terug zou krijgen. 4 jaar lang reizen, verschillende routes, verschillende reistijden, dat was best een klus. Op mijn laatste dag heb ik nog 2 uur overgewerkt om dit rond te krijgen, maar zolang ik de klant blij kan maken, vind ik dat niet erg.”

Wat is er veranderd sinds je werkt in de klantenservice?

“Ik heb veel geleerd als klantenservice medewerker. Mijn 1e trainer heeft veel uit mij gehaald. Ik was altijd een vrij gesloten persoon. Introvert, kat uit de boom kijken en stil. Dit had natuurlijk effect op mijn training en werk. Die trainer gaf aan dat ik mijzelf vrij moest laten, nergens bang voor hoefde te zijn en dit heeft mij zo geholpen.  Na deze opmerkingen heb ik een weekend lang nagedacht, gefocust en besloten dat het anders moest. De training sloot ik uiteindelijk af met een 10, terwijl het daarvoor op een 6,5 uitkwam.”

Geen opgever dus!

“Nee, ik geef niet zo snel op. Na Suriname kwam ik weer in Nederland en heb ik veel gesolliciteerd. Uiteindelijk mocht ik op gesprek komen bij VANAD. VANAD geeft mensen een kans. Het project waar ik startte ging helaas stoppen en de kans was op dat moment klein dat ik kon blijven. Zoals ik al zei, geef ik niet snel op, dus ben ik het gesprek aangegaan en heb mijn enthousiasme laten zien. En nu werk ik sinds 1 maart op het project Intergamma. De juiste timing is in alles belangrijk en dan komt er vanzelf weer iets moois op je pad.”

“Werken op dit project is erg fijn. Je krijgt veel vrijheid en je bent echt klanten aan het helpen. Daar word ik blij van. Er is veel afwisseling, je mag best veel zelf bepalen en dat zorgt er voor dat je niet veel te maken hebt met ontevreden klanten.”

“De training voor dit project is ook erg creatief gedaan; een combinatie van op de campus en online. De trainers waren goed en ook gezellig. “Als je fulltime werkt breng je veel tijd door bij de organisatie en met je collega’s. VANAD voelt echt als mijn familie en ze zorgen ook goed voor hun medewerkers.”

Bedankt voor jouw verhaal Navien!

 

Bij VANAD hanteren wij onze ‘Happy People – filosofie’ al vanaf onze oprichting in 2005. Onze medewerkers zijn het allerbelangrijkste binnen onze organisatie, toen, nu en in de toekomst. Hard werken, plezier hebben en het beste uit jezelf halen om het beste werk te leveren, is bij ons kenmerkend. Ook op het gebied van persoonlijke ontwikkeling staat voor Happy People.

Door onze medewerkers continu te inspireren, uit te dagen en te ontwikkelen, dragen wij bij aan een prettige werkomgeving, innovatie en ontwikkeling. Wij zijn ervan overtuigd dat gemotiveerde medewerkers resulteert in blije klanten en goede resultaten!

Gebruik maken van onze diensten?

Laat ons meedenken in jouw vraagstuk. Neem contact met ons op, we bellen altijd terug.

Wil je aan de slag als klantenservice medewerker?

We kunnen niet wachten je te ontmoeten!