“Jettie, vertel eens …”

Jettie Homma is onlangs gestart als Business Improvement manager bij VANAD Engage.

Jettie, vertel eens… Waar kom jij vandaan?

“Ik ben gestart bij KPN en heb daar in 19 jaar tijd verschillende functie mogen bekleden. De rode draad was wel het kijken naar processen en klantketens; van verkoop tot facturatie. En dit met name in de B2B markt. Na een reorganisatie bij KPN vond ik een interim klus bij de NS. Hier was ik onderdeel van het optimalisatieproces rondom het bestellen van losse treintickets bij acties. Daarna bij Caiway/Delta en Vodafone/Ziggo betrokken bij hun Business transformatie project. En voor VANAD werkte ik bij Eneco als ketenmanager aan het contact reductie programma. Hier onderzocht ik welke contacten zijn er op welke kanalen en hoe kunnen we dit verbeteren/reduceren.”

Wat doe je precies in jouw nieuwe functie?

“Ik ging bij VANAD niet in gesprek voor een specifieke functie, maar gezien mijn achtergrond is de functie van Business Improvement manager in het Value Creations team mij op het lijf geschreven.

Mijn rol is om mij te gaan verdiepen in alle tools die VANAD Engage heeft zoals de chatbot,  conversational intelligence, etc. en deze maximaal toe te passen om onze processen te verbeteren en onze partners nog beter te kunnen helpen in klantcontact.”

Waarom heb je deze stap gemaakt?

“Het is voor mij de eerste keer dat ik vanuit een facilitair contact center werk. Hiervoor was het vanuit de klant zelf en het is prettig om dat nu ook eens vanaf de andere kant te ervaren. Je bent nu een sparring partner. Er heerst een hele andere dynamiek en ik merk dat het een voordeel is dat ik al bij veel verschillende organisaties aan de interne kant heb gestaan.

VANAD Engage is ook een club met ambitie, er is altijd wel iets te verbeteren en is hier ook actief mee bezig.”

Wat wil je bereiken in deze functie?

“Ik ben er open in gegaan. Wat ik al aangaf is dat VANAD met een flinke groei bezig is en na grote corporate organisaties is het fijn om in zo’n fase van een organisatie te zitten. Voor mijzelf wil ik graag meer ervaring opdoen in de consultancy en mij nog meer verdiepen in de technieken die VANAD Engage allemaal inzet.”

Wat moeten klantcontact professionals voor eigenschappen hebben?

“Het is wellicht een open deur, maar als je in de klantcontact wereld werkt, moet je klantgericht zijn. Een open blik hebben en op een andere manier naar dingen kunnen kijken is ook een goede eigenschap. Omdenken; het kan namelijk altijd anders. Durf je gevoel achter na te gaan.”

Bedankt voor jouw verhaal Jettie!


Bij VANAD hanteren wij onze ‘Happy People – filosofie’ al vanaf onze oprichting in 2005. Onze medewerkers zijn het allerbelangrijkste binnen onze organisatie, toen, nu en in de toekomst. Hard werken, plezier hebben en het beste uit jezelf halen om het beste werk te leveren, is bij ons kenmerkend. Ook op het gebied van persoonlijke ontwikkeling staat voor Happy People.

Door onze medewerkers continu te inspireren, uit te dagen en te ontwikkelen, dragen wij bij aan een prettige werkomgeving, innovatie en ontwikkeling. Wij zijn ervan overtuigd dat gemotiveerde medewerkers resulteert in blije klanten en goede resultaten!

Gebruik maken van onze diensten?

Laat ons meedenken in jouw vraagstuk. Neem contact met ons op, we bellen altijd terug.

Wil je aan de slag als klantenservice medewerker?

We kunnen niet wachten je te ontmoeten!