Elke dag is weer een feestje"

Vol positiviteit, genietend van het leven en elke dag als een feestje ervaren: Joost (35) in het kort! Inmiddels bijna drie jaar geleden begon hij in de lijn voor Ben en sindsdien heeft hij zich ontpopt als ware Ben én VANAD ambassadeur.

Joost

Brand Hero Ben

Joost vertel eens, hoe zag jouw leven voor VANAD eruit?

“Voor VANAD zat ik in een uitkering. Op mijn 16e ben ik van school gegaan en ben ik bij de H&M gaan werken. Ik vind de schoolbanken namelijk maar helemaal niks, op die manier kan ik echt niet goed leren. Bij H&M heb ik 12 jaar lang gewerkt, maar op een gegeven moment had ik zoiets van, ik wil niet mijn hele leven lang kleding blijven opvouwen. Ik vond het niks meer, ondanks dat ik wel aardig was doorgegroeid binnen het filiaal. Dus ben ik op zoek gegaan naar wat ik dan wel wilde. In totaal ben ik drie jaar zoekende geweest. Ik vond alles wel leuk, daarom was het ook zo moeilijk om te vinden wat ik echt wilde. Ik was ondertussen ook erg neerslachtig en depressief geworden, en daar wilde ik zo snel mogelijk uitkomen.”

Hoe ben je toen bij VANAD terecht gekomen?

“Voor H&M werkte ik al in een telefoonwinkel. Ben was toen net nieuw en ik weet nog goed dat we van die prepaid pakketjes binnenkregen van de provider. Voor 5 gulden kon je dan een nummer kopen. Toen vond ik het al een heel mooi merk, één waarvoor ik nog wel eens wilde werken. Vroeger had ik ook tot wel zes verschillende abonnementen, puur om ze te kunnen testen. Ik betaalde me scheel aan alle kosten, maar ik wilde gewoon weten hoe het allemaal werkte en ook hoe de website van zo’n provider was opgebouwd. Zelf heb ik ook verschillende telecom websites gemaakt. Dat deed ik voor mezelf als webdesigner, wat ik mezelf heb aangeleerd. Opnieuw niet in de schoolbanken dus!”

“Maar om terug te komen op je vraag: net toen ik het allemaal niet meer zo zag zitten was ik op een feestje en hoorde ik iemand praten over VANAD. Ik dacht, daar ga ik het maar eens proberen. Na het sturen van mijn motivatie werd ik gebeld door Dana: ik mocht op gesprek komen. Zo ben ik, nu bijna drie jaar geleden, bij VANAD terecht gekomen op het Ben project. Eerst in de lijn en na zeven maanden ben ik doorgegroeid naar webcare en telesales, en tegenwoordig ondersteun ik zelfs het recruitment team wanneer dat nodig is.”

Hoe ziet jouw week eruit?

“Druk! Maar wel ontzettend leuk, juist omdat ik nu verschillende dingen doe. De ochtend begin ik meestal op webcare maar later op de dag kan het zijn dat ik overstap naar telesales of chat. Ik doe dit dan soms op kantoor maar werk ook geregeld vanuit huis. Verder gaan er nu dus ook nog wat uren naar recruitment. Overal waar een piek ontstaat, daar schuif ik heen. Op telesales vind ik het heel erg leuk om nieuwe klanten binnen te halen, en bij recruitment gaat het dan dus om nieuwe collega’s, wat ik ook super leuk vind. En het gaat me nog goed af ook!”

Wat vind je het leukste aan alles?

“Voornamelijk mijn collega’s, maar ook echt het werk zelf. Elke dag vind ik gewoon weer een feestje! Ik word wel vaak de slijmbal van Ben genoemd, maar ik meen het gewoon! Ik heb het zo ontzettend naar mijn zin, ik heb nog geen dag gehad dat ik dacht ‘ik wil niet’. Ik wil ook alles eruit halen wat er in zit.”

Ook net als Joost geen dag in je leven meer werken? Neem dan eens een kijkje op onze vacaturepagina!

Gebruik maken van onze diensten?

Laat ons meedenken in jouw vraagstuk. Neem contact met ons op, we bellen altijd terug.

Wil je aan de slag als klantenservice medewerker?

We kunnen niet wachten je te ontmoeten!