Waarom WFM onmisbaar is in iedere klantenservice organisatie

In het WFM team bij VANAD Engage zorg je ervoor dat het juiste aantal mensen op het juiste moment worden ingezet om een voorspelde workload aan klantcontacten binnen gestelde KPI’s af te kunnen handelen. Scott, werkzaam in ons WFM team, neemt je mee tijdens zijn werkdag.

Hoe zag jouw leven voor VANAD eruit?
“Voor ik bij VANAD aan de slag ging was ik Work Force Management (WFM) Intraday Trafficer bij een groot bedrijf in Brabant. Ik had daar na enige tijd het plafond bereikt om mijzelf door te kunnen ontwikkelen en ben daarom op zoek gegaan naar een andere baan. VANAD Engage wilde mij die kans geven. Zij kwamen mij zelfs tegemoet met onder andere de mogelijkheid tot thuiswerken in verband met de grote afstand.”

Waar bestaat jouw functie nu uit?
“Ik ben bij VANAD Engage binnen gekomen als Intraday traffic op Diverse projecten. Bij Intraday traffic monitor je het verkeersaanbod en stuur je eventueel bij. Hier heb ik op het gebied van WFM heel veel ervaring opgedaan en heb ik mij kunnen door ontwikkelen naar Planner. Als planner heb ik de lead en controle over de roosters van diverse projecten. In deze functie zorg ik er voor dat de roosters op tijd en naar behoefte van het project opgeleverd worden. Hiermee houd ik ook zo veel mogelijk rekening met de wensen van al onze klantexperts. In deze rol heb ik een fijne en nauwe samenwerking met de WFM collega’s van andere projecten. Wij zijn echt een team, kunnen op elkaar rekenen en weten wat wij van elkaar verwachten.”

Wat vind je het leukste aan jouw baan?
“In de lead zijn van de roosters geeft een bepaalde verantwoordelijkheid, maar het geeft ook vrijheid! Ik vind heerlijk om de roosters rond te puzzelen en dan oplossingen te verzinnen voor alle uitdagingen die op mijn pad komen.

Daarnaast heeft VANAD Engage op het gebied van WFM nog niet iedere procedure tot in de detail uitgeschreven. En als je binnen VANAD denkt dat iets op een bepaalde manier beter en effectiever kan, krijg je de kans om zelf iets op te zetten. Je krijgt ook de vrijheid om te pionieren om het werk voor jezelf, maar ook om het voor andere gemakkelijker en efficiënter te maken.

Hoe zie jij de rol van WFM in een organisatie in de toekomst?
“Het is heel lastig te zeggen hoe WFM in de toekomst gaat zijn. 15 jaar geleden werd er nog gewerkt met papieren roosters en moesten medewerkers bellen naar de planner voor hun rooster. WFM is in de afgelopen jaren zo veel veranderd en gedigitaliseerd. En over 15 jaar kan het er waarschijnlijk weer totaal anders uitzien. Wat ik wel met zekerheid kan zeggen, is dat de rol van WFM binnen een organisatie altijd onmisbaar zal zijn.”

Waar zie jij jezelf over 5 jaar?
“Bij VANAD Engage ben ik nu bijna 4 jaar in dienst. In deze jaren heb ik in de functies als Traffic en Planner voor verschillende projecten gehad. Mijn doel is om mijzelf de komende 5 jaar door te ontwikkelen als WFM Specialist.”

Bedankt voor jouw verhaal Scott!

 

Bij VANAD hanteren wij onze ‘Happy People – filosofie’ al vanaf onze oprichting in 2005. Onze medewerkers zijn het allerbelangrijkste binnen onze organisatie, toen, nu en in de toekomst. Hard werken, plezier hebben en het beste uit jezelf halen om het beste werk te leveren, is bij ons kenmerkend. Ook op het gebied van persoonlijke ontwikkeling staat voor Happy People.

Door onze medewerkers continu te inspireren, uit te dagen en te ontwikkelen, dragen wij bij aan een prettige werkomgeving, innovatie en ontwikkeling. Wij zijn ervan overtuigd dat gemotiveerde medewerkers resulteert in blije klanten en goede resultaten!

Gebruik maken van onze diensten?

Laat ons meedenken in jouw vraagstuk. Neem contact met ons op, we bellen altijd terug.

Wil je aan de slag als klantenservice medewerker?

We kunnen niet wachten je te ontmoeten!